Wednesday 14 November 2012

Camp Quality 2012 - First Day


Assalamualaikum

This entry is to certify that Liana Ag Sani has fully attended 15th Camp Quality, 2012 held at Beringgis Beach Resort, Sabah. Macam ni lah lebih kurang yang tertulis di sijil tu sebab I have fully attended the camp! So, as an intro, Camp Quality is a camp organized by the UOB Company for kids who have cancer. Kira macam, camp ni kena organized untuk budak2 ni bersuka ria lah. Kesian diorang asyik tengok muka nurse dengan doctor memanjang. Nak2 lagi muka nurse yang macam orang makan orang, budak sihat jadi sakit kronik haha. Ehh, bukan niat nak make fun of them tapi betul lah kan. That’s why perlu buat camp yang berfaedah macam ni. Betul tak betul?

Aku join camp ni bukan sebab aku yang ada cancer hoho. Na’uzubillah~ Kita doakan kesihatan bersama okay kakak, abang dan adik sekalian. Aku join sebab aku jadi companion untuk budak2 with cancer during the camp. 1 companion, 1 camper for the camp. Tugas companion is to sleep, eat, bath, walk, run with respective camper 24hours a day! Meaning, to keep an eye of the camper. Tapi dalam camp tu selalu dalam 20 budak, tak ramai pun. Camper aku nama dia buyat, 6 tahun. Buyat minat BoboiBoy, Ben10. Buyat anak bongsu and the most vital thing I know about him is, he is triple CUTE! Tapi sayang, buyat tarik diri the day we supposed to go to the resort. Dah sampai dah pun di Hospital Likas, sebab kami need to gather there only then we ride on a bus to go to the resort. Tapi aku assume yang Buyat takut jatuh cinta dengan bakal akak dia yang gojes, sebab tu dia nangis tahap gaban sambil cakap, “Mau mama,mau mama!” Huh! Paksa laa kan doctor hantar buyat balik. Oh,buyat! I miss you, you know. Even we only get together for about, okay, 1 hour?? That’s, enough, I guess, hah. Fine =,=! 

Sampai di resort, kami diagihkan kepada empat kumpulan. Aktiviti yang organizer buat ni ringan2 saja, untuk budak2 kan. Tambah lagi diorang ada cancer, antibody sangat lemah. So, tak boleh main banyak2 nanti penat. Dalam tempoh nak kena bagi kunci bilik, setiap kumpulan telah diajar satu tarian untuk dipersembahkan pada malamnya. Tarian kami sangat senang okay, aku betul2 tak rasa tercabar langsung.  Kanan, kiri, belakang 2 langkah pastu depan 2 setengah langkah. Aku rasa lagi best kalau diorang bagi aku menari tarian lompat si katak lompat, macam Oppa Gangnam Style tu. Part paling best is lunch! Ohh, nikmat okay kalau makan makanan di resort time2 lapar. Aku tengok pinggan orang lain leper, ambil nasi pun ciput jer. Aku dan kawan2? Membukit nasi atas pinggan haha. 

Malam pula ada dinner. Kalau rasa macam nak tunjuk bakat, malam tu lah yang paling sesuai. Even kalau totally not talented pun, tunjuk jer lah apa2 yang kau boleh tunjuk. Tunjuk belang pun okay gak, tu pun kalau kau keturunan harimau siam lah kan. Kalau tak, duduk diam2 tengok orang menyanyi. So, malam tu aku and kawan2 buat persembahan special for the kids. Malam tu kitorang nyanyi lagu Count On Me dan We'll Be A Dream, practice last minute, suara macam ada sore throat haha! Tapi okay lah sebab tengok cuaca malam tu okay, tak sampai hujan pun okay lah tu kan. Pastu kan, most exciting is performance from two clowns! Standard clown of course lah keluarkan haiwan2 comey dari dalam kain macam rabbit and merpati putih. Walaupun biasa tengok dalam tv, tapi bila dapat tengok live perasaan tu macam kanak2 ribena yang dapat masuk ke alam ribena macam dalam Tv3 tu. Kelas kau Maria!

Member aku cakap muka kami sama. Kalau Buyat triple comey, aku? Dimple adalaa~ hahaa
                                                                             

At Hospital Likas, Sabah.. Nana & Eva with syafiqah, buyat and oboi! :) Cute.. 
Woit! Apa tengok2??

Dengan darling2 yang awesome-ness! 
WIth the boss Emilia... 

This camp was held for 2 days and 1 night. So, ada banyak lagi aktiviti and good memories the second day. Will come up with another entry for the second day. Alright peeps! Gotta go now. 

p/s : I took 2 days to  come up with this entry to upload all the pictures because the connection was so slow. Demmit!

Thank you for reading!
                                                                           










No comments:

Post a Comment

bila mereka berkata-kata