Sunday 20 January 2013

Pengadil bergerak.. tahniah

Assalamualaikum 


Baiklah,sebelum tu aku mohon maaf dengan lecturer yang berada di depan sekarang ni sebab aku mengambil langkah berani untuk update blog dalam waktu tutorial mehehehe. Cisss aku tak salahkan murid-murid aku nanti kalau diorang main angry bird masa aku tengah mengajar. Balasan balasan. 

Pernah atau tidak, masa sedang makan di cafe anda, tiba-tiba ternampak orang yang pakai baju dan tudung yang tidak matching? Lepas tu korang cakap, "tengok tu! kenapa dia pakai baju warna tu tapi tudung warna ni?" Sepatutnya dia pakai kaler bla bla bla, macam bla bla bla dan diikuti dengan gelak tawa hah hah hah. 

I wonder, does this only happen in Malaysia? Or all living things which using oxygen to breath and give out CO2 who did this? Meaning to say, human all over the world. Kalau try pakai seluar yang longgar sikit, orang kata nak sapu lantai. Pakai baju panjang sikit, orang kata dah alim. 

Kenapa macam tu? Tuhan bagi otak untuk kita berfikir. Jangan sia-siakan otak yang Tuhan bagi dengan berfikiran negatif semata, cuba untuk berfikiran positif sikitttt. 

Bila makan sikit, "diet ker?" 
Bila makan banyak "jangan diet, makan selagi mampu"
Bila jogging "kau buat apa jogging? Kau tu dah kurus" 

Come on lah people. Cari ilmu, luaskan fikiran kita. Cari kerja yang berfaedah sikit, daripada volunteer diri untuk jadi pengadil yang tak bertauliah dan tak bergaji. 


p/s : Doakan elaun kami masuk cepat dan bertambah. *cross finger 

Thank you for reading! 

3 comments:

  1. hahaha...totally agree! Let's think positive! That shall make us happy!! wahahaha...

    ReplyDelete
  2. ngam ni Nana. Banyak pengadil nda b'byar sentiasa mau judge apa org buat. Chill haha. :D

    ReplyDelete
  3. ahaah still not undrstnd y pepo owez critic other pepo..
    ahaha btw lets cross our fnger..mudahan elaun masuk capat nana

    ReplyDelete

bila mereka berkata-kata