Sunday 25 November 2012

My 19 birthday

Assalamualaikum 

'Try call babah, minta belikan kek' - mama said

then i replied - 'malas lah'

Alright, i'm a boring person. Bukti yang aku seorang yang membosankan, sepatutnya aku begin this entry with something exciting like 'Yeay! I'm officially 19' or 'Sweet 19 to me'. Tapi aku terus bagitau yang aku malas nak beli2 kek apa ker jadahnya kan wahaha. Thanks mom for the effort, but you know me well. Aku lebih suka luangkan masa on 21st of November ni dengan mencuci kain dan membersihkan bilik sebersih-bersihnya. Sangat aktiviti orang yang dah pencen, even orang yang dah pencen pon rasanya pegi main golf on their birthday.

Tapi dalam pada aku yang membosankan ni pon, aku ada celebrate jugak okay my birthday. I celebrated my 19 birthday TWICE. Wuhuu kedengaran gojes kan sambut birthday dua kali. Tapi tu lah, seminggu awal dan sehari lambat bahaha. Syukur ada jugak, daripada langsung tak celebrate kan. 

I first celebrated my birthday is on 12 Nov, aku celebrate birthday together with my lovely sis Manda! Kawan kitorang ateyn, eva and ann belikan kek coklat untuk kami. Tau2 jer kan kami suka makan coklat. Ofkos laa dorang tau, sebulan sebelum birthday direct cakap dengan dorang 'Weyh, nanti kami birthday kek coklat okay' wkakaka sambil bagi muka bukan sekupang tapi berkupang2 sebab tak tau malu. Celebrate simple2 di Pizza Hut. Makan pizza dengan minum pepsi, plus chocolate cake from them. Lepas tu tengok movie Istanbul Aku Datang. Aku duduk tengah2, manda dengan ann, ateyn dengan eva. Aku yang di tengah2 ni hanya mampu tengok perangai 4 orang kawan aku yang aneh2. Okay seperti yang digembar-gemburkan oleh media massa, cerita ni memang lain dari yang lain. Cuma satu soalan yang masih segar di kepala aku 'Why must be Tomok?!'. Haa aku minta satu orang wakil untuk tampil kehadapan dan jawab soalan aku ni. Lepas movie, nak test vokal di bilik kedap bunyi K-Box! Maklumlah, menyanyi tu kan tiring so lepas keluar bilik tu terus pegi cari Sushi King. Sushi, we're craving for sushi~ kan ada update pasal sushi king tu hari, kalo tak baca lagi, baik baca sekarang bahahaha.



A choc cake from fatin, eva and andrea.cewahh first time full name!
Control ayu leteww~ 

Second celebration is 22nd of November with my Fsix! But unfortunately Mila couldn't come because her mom won't let her go. Sebab mila ni tengah ambik STPM examination now. Anyway, good luck friend! Tapi tiada apa yang boleh menghalang niat kami untuk bergumbiraa muahaha. Kalau bab2 bersuka-ria memang kental jer kan semangat kau nana. Aku, afey, crista, bam, tracy and our friend sandria. Lepas tu ada laa bodyguard dua orang aten cousin tracy and mofel boyfriend tracy. Dua2 pon hak milik tracy kan, yalah sebab kami picnic ni pon di Pantai Melinsung, dekat apartment Tracy yang terletak di melinsung jugak.

Actually celebration kali ni pon bukan untuk aku sorang, tapi untuk 6 of us. Tapi memandangkan birthday aku yang paling dekat, so aku mestilah feeling lebih2 sikit kan. Plan tu nak bakar2 something laa, so afey bought chicken wings, chiken butt (?) ahahaha okay orang sabah cakap buntut ayam perghhh sodappp~ and  sosej. Gila sosej bakar sangat memberangsangkan perut weyh. And tracy made a chocolate cake, yes again chocolate cake! Heaven betul laa bagi aku. But I believe, before you get happiness you'll face obstacles first. So dalam kes aku ni, sebelum nikmati makanan yang sodapp2, mestilah bersusah-payah dulu by setting up a fire dalam keadaan yang basah baru lepas hujan! Memang set fire to the rain betol lah kan. Tapi alhamdulillah lah, dapat jugak buat api then terus panggang ayam2, sosej2, supaya cepat masak. Oleh kerana ada sifat tamak haloba, kitorang pasang api kuat2, as a result, ada bontot2 yang hangus dan tak kurang jugak yang tergolek di tanah. Pssst! Tu semua kerja aku laa tu kihkihkih.

Lepas semua dah hangus, eh maksud aku dah masak terus laa makan. Tracy bawa nasi and sambal belacan dari rumah. But no thank you i'm on diet. Diet laa sangat kan, walhal lepas balik dari picnic terus pegi KFC makan dengan adik. Calories lagi berlipat kali ganda. Minuman pulak sponsored by sandria. Weeee~    Potong kek, makan kek, makan kek, minum. Okay aku tak tahu laa macam mana nak cerita lagi. Sebab basically memang makan laa aktiviti utama wakakaka.



Anyway, i want to say thank you for all your wishes no matter the first or last person to wish. I really really appreciate it. Those who text, called, facebook, twitter and met me personally thank you very much. To my Siew Lings and Fsix, thanks for the memories of celebration! Kisses and hugs to all of you. Eseehhh, buat ucapan macam terima award laa pulak kan.



p/s : Thank you crista for the gift. Loike it!


Mai secewenn~ Dari dulu secawan-secawan. Anyway, i'm drinking Americano and its a less sugar coffee. Hengat kan americano ni spesel sangat lah kan. Orang first time order minuman amerika sarikat memang expectation tinggi muahaha. Wei, kopi tenom lagi sedap laa~

Thank you for reading! 


2 comments:

  1. buntut sodap ehhh... hahaha. kita kan gila buntut... hahaha :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha.. tu pasal laa farah.. next year buntut ahh.. mcm? haha

      Delete

bila mereka berkata-kata